Sunday, June 10, 2012

Co se nám líbí.

Elin Kling navrhla kolekci pro Guess. Není to snad ten obchod, kterým tak trochu mnohé blogerky (hovořila bych teď hlavně o těch českých) opovrhují ? Obchod, ve kterém tak rády nakupují české celebrity, obchod nikdy neudávájící zásadní módní trend, nikdy neprodávájící onen kus oblečení, po kterém prahnou všechny virtuální milovníci módy. Upřímně, možná bych měla použít první osobu množného čísla. Avšak neumím si představit lepší způsob proniknutí značky právě do tohoto světa. Zajímalo by mě, jak tento bravurní tah ovlivní mnohé odpůrce Guessu. I když není těžké odhadnout důsledky. Samozřejmě budou nadšení. Já nejspíš také budu nadšená. Je vlastně tak strašně jednoduché ovlivnit náš vkus, to se nám zrovna teď líbí. Stačí nasadit tu správnou tvář, která půjde v čele. Stačí, aby ona tvář řekla, že se jí to líbí. Otázka je, kde pak zůstává ta naše osobnost. To opravdové. Pouze to naše. Teď už nemluvím jen o Guessu. Všeobecně. Snad se necháváme příliš strhnout, příliš ovlivnit. Kdybychom odhlédly od faktu,  že ten a ten kus nosí Elin, Rumi, je od Celine, Acne, co by potom zbylo. Líbil by se nám i potom? A přitom, není těžké se zastavit a zeptat se sebe samé, zda doopravdy se to líbí mně. Úplně bez předsudků, bez toho, že by nás hřál pocit, kdo jednotlivý kus nosí, má, líbí se mu. Vím, že každý se mnou nemusí souhlasit. Vím, že existuje spousta lidí, spousta slečen, co si myslí, že se rozhoduje jen na základě svého stanoviska. Taky bych se k nim ráda zařadila. Ale, když se zamyslím, když oprvadu budu k sobě upřímná, uvidím, že některé názory, které se týkají snad vkusu, oblečení, toho co se mi líbí, jsou určitě zčásti utvořené na základě názoru někoho úplně jiného. Má však cenu se proti tomu stavit ? Říct si, od teď podle sebe ? Odpovězte si.



10 comments:

  1. Tohle si napsala naprosto pravdivě a velice reálně ! Souhlasím s tebou !

    ReplyDelete
  2. krásně napsané :) přečetla jsem to na jeden nádech :) a Guess značku mám moc ráda a vlastním pár kousků :)

    ReplyDelete
  3. wau krásná úvaha....myslím že není nad inspiraci ale vždycky má každá z nás právo veta:)

    ReplyDelete
  4. Rozhodovat se podle ostatních je jaksi bezpečnější, ostatním se něco líbí a pro mě je bezpečné do toho jít taky - nejen že mě společnost přijme, protože na tom budeme stejně ale navíc mám větší jistotu že z daného produktu nebudu mít vyrážku a tak
    Na druhou stranu jít proti davu je taky zdravé, protože být unikátní se cení, bez jisté unikátnosti by organismy vymřely, to víme z genetiky a dá se to stáhnout i na módu.
    Jak píšeš, sama se často prám do jaké míry je můj názor můj a do jaké míry je to jen názor společnosti nebo jen snahy se odlišit, do jaké míry mi můj názor/postoj/whatever skutečně vyhovuje a do jaké míry jen plním nějaká očekávání. Věřím, že pokud na to člověk myslí a vždy dojde k tomu, že mu to fakt sedí a vyhovuje je jedno jestli má to samé jako ostatní nebo jde proti proudu, ale problém je že plno lidí se ani neobtěžuje toto zjistit a objevit víc ze sebe sama.
    Na kolekci jsem zajímavá, možná se dostáváme do nové fázi módy, po propagaci značek blogerama začnou do módy slavní blogující i zasahovat. Věřím, že to bude hlavně přínos.

    ReplyDelete
  5. Dobrý článek! :-)
    Taky jsem se nad tím už párkrát zamýšlela..občas mi přijde, že některé české blogerky si pořizují věci, které mají ty nejlepší zahraniční blogerky a ptám se, jestli se jim to fakt líbí nebo to mají jen proto, že to nosí ony a budou pak taky in a top blogerky v Česku. A já jako čtenářka (nemám blog) se často nechám inspirovat něčím "blogerkovským" a ani nevím, jestli bych si toho sama bez nich všimla. Ale myslím, že právě účelem blogů je inspirovat a to se nechávám a jelikož si nemůžu dovolit moc utrácet, tak si pořizuju věci, které se mi opravdu líbí a nejenom proto, že mají podobné moje oblíbené blogerky.
    A proti značce Guess nic nemám, jen u těch jejich kabelek je třeba dát si pozor, aby nevypadala lacině a vyvarovat se těm s nápisama..jinak myslím, že se u nich najdou i pěkné věci, které by stály za koupi.

    Ali

    ReplyDelete
  6. každý se inspiruje u svých oblíbených virtuálních ikon viz. Rumi, Andy, Aimee, Cocorosa a další... ale nemůžu říct, že bych si něco koupila jenom proto, že něco podobnýho se líbí Andy i když mě se to nelíbí, ale ovlivnit se nechám to určitě přiznávám to, ale Lita shoes prostě nikdy (nikdy neříkej nikdy, jasně) nosit nebudu =D

    ReplyDelete
  7. Máš to krásně napsané! :)

    ReplyDelete
  8. Krásně napsané :) Máš naprostou pravdu,podle mě nás vždycky něco/někdo bude ovlivňovat, i když nechceme :)

    ReplyDelete
  9. Tohle je perfektně napsané, a jak pravdivé.

    http://my-white-book.blogspot.cz/

    ReplyDelete